« یک نکته در مورد امنیت | Main | چگونه ویندوز 2000 و XP را برای نگارش زبان فارسی تنظیم کنیم؟ »

چگونه فارسی بخوانیم و بنویسیم

برای اینکه ویندوز شما قابلیت فارسی نویسی داشته باشد باید با روش زیر آنرا آماده کنید.

ویندوزهای NT/98/95:
برای اینکه ویدوزهای نامبرده در بالا قابلیت فارسی داشته باشد باید برنامه فارسی ساز Farsilang را دریافت و نصب کنید، یک نکته مهم: برای استفاده از این برنامه InternetExplorer شما حتما باید نسخه 5.0 یا بالاتر باشد.

نکته بسیار مهم: این برنامه را بر روی ویندوزهای 2000 و XP نصب نکنید.

1.برای دریافت فایل FarsiLang.exe روی لینک تقه بزنید.
2. بعد از دریافت این برنامه آن را نصب کنید و کامپیوتر خود را restart (یک بار خاموش و روشن) کنید تا برنامه اکتیو شود.
3. حالا آیکونی به این شک (En) به معنی انگلیسی در قسمت SysTray پایین سمت راست مانیوتور کنار ساعت کامپیوتر شما ظاهر خواهد شد.
4.برای تایپ فارسی روی این آیکون تقه بزنید و Fa یعنی (فارسی) را انتخاب کنید. از این به بعد شما می‌توانید در هر برنامه که استاندار Unicode را حمایت کند ب این روش فارسی بنویسید.
همچنین برای تغییر زبان میتوانید کلیدهای Alt و Shift را همزمان فشار دهید تا تغییر زبان انجام شود و برای بازگشت به زبان انگلیسی هم از همین روش ستفاده کنید. هرگاه این آیکون علامت Fa را نشان دهد زبان فارسی است و برعکی هرگاه ایکون بصورت En در آید زبان شما انگلیسی یا لاتین از هر نوع آن که زبان اصلای ویندوز شما باشد خواهد بود.

برای نصف فارسی ساز در ویندوز های 2000 و XP به این آدرس مراجعه کنید.

Post a comment

(دوست گرامی با پورش فراوان، بخاطر حجم زیاد پیام‌های تبلیغاتی مجبور به استفاده از سیستم ضد اسپم شده‌ام. این سانسور به هیچ وجه شامل پیام‌های دوستان و حتی دشمنان نخواهد شد و همه پیام‌ها بدون هیچ تغییری بلافاصله پس از کنترل در قسمت پیام وبلاگ قرار خواهند گرفت. )