« هشدار! | Main

آر‌اس‌اس و مبارزه با سانسور

مدتها بود که می‌خواستم این مطلب را بنویسم فقط پیگیر این بودم که وقت کافی برای راه استفاده از آنرا هم ارائه دهم. وقتی که می‌گویند "وقت طلا است" به این خاطر است.
همه آنهایی که وبلاگ می‌خوانند با این تصویر و یا این یکی آشنا هستند. این آیکونها (Icon) را روی هر وبلاگ یا سایتی که دیدید به این معنی است که وبلاگ یا سایت مورد نظر مطالب خود را به فرمت RSS هم ارائه می‌دهد.
در این نوشته قصد این را ندارم که درس آر‌اس‌اس بدهم هدف این نوشته روش استفاده از این نوع پرونده‌های روی نت است و استفاده از آنها برای عبور از سد فیلترینگ.
گوگل یکی از بهترین آر‌اس‌اس ریدرها (RSS Reader) را روی نت ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی صفحه گوگل خود را تبدیل کنید به یک فیلتر شکن که به سادگی قابل استفاده است.
قبل از هر چیز به این صفحه بروید و عضو شوید.(تصویر زیر)

google_rss.jpg

پس از عضو شدن اول با وارد کردن شناسه و گذرواژه خود وارد گوگل شوید و در صفحه اصلی در آن قسمتی که نوشته (You can also enter a URL to find a feed for a website) آدرس وبلاگی را که می‌خواهید به لیست خود اضافه کنید را وارد کرده و تقه بزنید. معمولا آدرس (URL) مربوطه کافی است ولی من مشاهده کردم که برای وبلاگ‌های بلاگ اسپات گوگل قادر نیست تنها با آدرس وبلاگ نسخه RSS آنرا برای شما پیدا کند در چنین صورتی کافی است نام نسخه RSS وبلاگ را بدانید. تمام وبلاگ‌های بلاگ اسپات نام فایل RSS آنها atom.xml است پس با افزودن آدرس وبلاگ به اضافه نام این فایل دکمه کنار (Search for new content) را تقه بزنید و منتظر شوید تا گوگل صفحه وبلاگ را برای شما باز کند. (تصویر زیر)

google_rss2.jpg

بعد از باز شدن صفحه دکمه‌ای ظاهر می‌شود به نام (Subscribe) آنرا تقه بزنید تا وبلاگ را به صفحه گوگل خود بیفزاید. پس از این نیازی نیست که این پروسس را هر بار انجام دهید هر وبلاگی را که به گوگل ریدر خود بیفزاید همیشه در اختیار شما خواهد بود.
در این صفحه می‌توایند همه وبلاگ ها یا وب سایتهای مورد علاقه خود را که مجهز به نسخه RSS هست را جمع کنید و با ورود به این صفحه همه آنها را یک جا بخوانید.(تصویر زیر)

google_rss3.jpg


برای افزودن وبلاگ یا سایتهای بیشتر به همان روش بالا عمل کنید.
بعد از افزودن سایتها و وبلاگهای مورد علاقه تان از آن به بعد همه آنها در این صفحه قابل دسترسی هستند. برای دسترسی به آنها کافقی است که از منوی بالای صفحه روی منوی Subscriptions تقه بزنید و از لیست مربوطه وبلاگ یا سایت مورد علاقه خود را انتخواب کنید و مطالب آنرا در این صفحه بخوانید (تصویر زیر)


google_rss4.jpg


Post a comment

(دوست گرامی با پورش فراوان، بخاطر حجم زیاد پیام‌های تبلیغاتی مجبور به استفاده از سیستم ضد اسپم شده‌ام. این سانسور به هیچ وجه شامل پیام‌های دوستان و حتی دشمنان نخواهد شد و همه پیام‌ها بدون هیچ تغییری بلافاصله پس از کنترل در قسمت پیام وبلاگ قرار خواهند گرفت. )